به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، محسن یمینی اظهار داشت: افزایش ضریب ایمنی رفت و آمد، کنترل ترافیک و تسهیل رفت و آمد را از مزایای اجرای طرح خط کشی در جادههای استان عنوان کرد.
مهندس یمینی خاطر نشان ساخت : عملیات خط کشی جادههای فرعی و روستایی در استان علاوه بر ایکه باعث افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در این مسیرهای پُر تردد میشود، نقش بسیاری مهمی را نیز در افزایش دید رانندگان و کاربران جاده ای و هدایت آنها در مسیرهای یادشده دارد.
وی یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح محورها را تعیین محدودیتهای حرکت برای هریک از کاربران عنوان و خاطر نشان ساخت: محورهای ارتباطی هراز ، کندوان ، سوادکوه ، کیاسر، حمزه کلا- خشرودپی ، جواهرده،۲هزار و ۳هزار تنکابن، ساری-جویبار، ساری-دریا، نور –چمستان ، نیروگاه ،بابل-بهنمیر ،احمد چاله پی بابل ، آمل-محمود آباد ،محمود آباد –نور،کمربندی فریدونکنار و جاده قدیم بابل-آمل ، ساری –سورک،جاده فرودگاه ، بلده –پل زنگوله برخی از محورهایی بوده که عملیات خط کشی در آنها صورت پذیرفت.
وی در ادامه به عملیات گسترده روکش آسفالت در سطح محورهای استان اشاره و ادامه داد: با توجه به اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی ، این اداره کل به منظور افزایش ایمنی محور ، هدایت وسایل نقلیه ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی ، عملیات اجرای خط کشی محورهای مذکور را بلافاصله در دستور کار خود قرار می دهد.
گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی است.